How to turn life into a party, part 1

Vem säger att det måste vara dyrt med en liten dos vardagslyx? Jag vet att det låter töntigt, men ibland kickar jag igång dagen med att dricka min morgonjuice ur ett martiniglas. Jag menar, när man kan välja på att festa till det lite och att ta ett vanligt, tråkigt vattenglas - vad väljer man? Mitt vanligaste svar när folk frågar mig varför jag gör som jag gör är: för att jag kan. Partyglas är perfekta att ha hemma när man vill fira något bra man har gjort, eller fira att det är fredag, och tjejkvällarna blir så mycket mer fabulous med en cocktail i handen. Det är de där småsakerna och bara det att man anstränger sig lite som gör en stor skillnad. Som tur är behöver det inte kosta hur mycket som helst. Man har inte en ursäkt att inte unna sig lite när dessa finns på ikea för 19 kr styck. Köp ett par limes, paraplyn och drinkbok när du ändå är i farten. Jag blir glad varje gång jag öppnar köksskåpet och alla fina glas står uppradade, jag minns att jag sa att det var det första jag skulle ha i min egna lägenhet. Inte en soffa. Inte ett köksbord. Martiniglas.
Från vänster: Hurricane, champagne, margarita & martini glas.
Weheartit inspo här 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0