When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.

Gosh, efter sista årets stressande i trean och prestationsångest som satt sig i kroppen så känns mitt liv himmelskt just nu. Jag hade så mycket att göra i våras att jag inte hade tid att varken söka eller påbörja ett jobb. Och himla tur var väl det! Eftersom att jag inte varit annat än sjuk sen studenten så tror jag att det var rätt behövligt. Jag kämpar fortfarande med att lägga ner kraven och inte bli arg på mig själv varje gång jag kommer på att jag är ... arbetslös. (Det där jävla ordet alltså.) Duktigaflick syndromet kommer över mig ibland, men jag försöker påminna mig själv om att jag inte hade kunnat göra saker och ting annorlunda och att jag faktiskt förtjänat en sommar av ledighet. Jag vet att det löser sig för mig framöver, jag tänker inte godkänna att vara ledig föralltid. Så nu vill jag bara njuta av min frihet så länge den varar. Det måste vara nog någonstans. Ibland måste man ge sig själv en break, och låta sig själv ladda upp för att vara på sin pik igen. Det kommer.

Efter studenten har jag haft tid för (lyxsaker i mina öron) att råstäda mitt rum, ränsla bland mina skönhetsprodukter, fixa i mina spotify listor, hjälpa till hemma, höra av mig till vänner jag annars inte pratar med, skicka söta meddelanden till mina nära, läsa ut 50 shades triologin äääääntligen, dra en serie, haft tid för att vara bakis, gå långa promenader, sova länge, umgås. Alltså förstå hur underbar känsla det är att läsa en riktig bok, inte en fysikbok som man måste kunna utan och innan, men en bok om kärlek (och kinky sex.)
Jag tänker inte ligga hemma och slappa framför TV till tråkiga program för att det inte går något bättre att göra. Jag fattar att det inte är kul i längden att inte vara sysselsatt, och broke men försök att göra det bästa utav det. Jag vaknar upp och frågar mig själv varje morgon "vad har jag lust att göra idag?" och så gör jag det! Snacka om frihet. Vem säger att man inte kan klunka upp en snygg drink till ett härligt nummer av Vouge i sin ensamhet? Just make the most of it. Det är viktigt att man får energi istället för att bli seg och spilla tid så att man är fit for fight när det är dags igen. Så om man ser på film, tänd ljus, ät nått gott och välj ut rullen som du velat se men inte haft tid med. Som Hunger Games 2, den ska jag se nu! Efter det ska jag ut och springa, och sen kanske baka världens bästa rabarber paj till min kompis som kommer över. För jag har inget annat jag måste göra. Och hur dumt skulle det inte vara att inte ta till vara på det? För en månad sen var detta exakt vad jag ville, I owe it to myself to enjoy it. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0