How people treat other people is a direct reflection of how they feel about themselves

Jag vill att ni ska tänka på en sak. För några dagar sedan satt jag och pratade ganska länge med en jättegullig tjej, och tyvärr är det väldigt många andra tjejer som kommenterar denna tjejens vikt. Detta är för att hon inte råkar se ut som de sjuka ideal vårt samhälle byggt upp. Vad jag fick höra är att hon har en sjukdom som hindrar henne från att konditionsträna, vilket gör det väldigt svårt för henne att hålla vikten på en hälsosam nivå. 

Vad jag insåg då, är att vi tyvärr är allt för snabba med att döma andra människor. Vi drar orättvisa slutsatser om deras sätt att vara på och deras val, när det egentligen finns helt andra bakomliggande förklaringar. Vi kan aldrig veta vad en människa gått igenom eller står ut med förrän vi faktiskt pratat med denne. Istället drar vi slutsatser att bara för man är överviktig så äter man onyttigt och rör inte på sig. Men i den här tjejens fall var det så att hon inte ens kunde unna sig en massa choklad eftersom att hon inte heller kan träna, och då riskerar det hennes hälsa. Hon äter alltså bättre än de tjejer som kommenterade hennes utseende.
Ofta är det de människor vi dömer som kämpar mest och just dessa människor är det extra viktigt att vi stöttar. 
Det är så lätt att bli missförstådd, men vi alla tjejer kan förebygga det genom att inte dra för snabba slutsatser om andra. Snälla snälla tänk på det, stötta istället för att trycka ner- sträva efter sister spirit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0